טבע עירוני: על חדר בריחה בלב הפארק

תופעת חדרי הבריחה חלפה מעליי. כלומר, עד היום, כשהשתתפתי לראשונה בחיי בחדר בריחה באוויר הפתוח

אני גרה בסמוך לפארק הירקון בתל אביב מאז שנולדתי. במהלך 29 שנים, מילדות ועד היום, הייתי בפארק מאות פעמים, אך כך עוד לא ראיתי אותו. הוזמנתי לחדר הבריחה 'אקו דרייב קווסט' של חברת Trippy, ולמרות שהתופעה לא דיברה אליי עד כה, החלטתי לצאת מאזור הנוחות שלי ולהתנסות. מה רע?

כך עוד לא חוויתי את הפארק. צילום: לימור רוב

מדובר בחדר בריחה באוויר הפתוח, מעין חפש את המטמון על פני שטח בגודל של שכונה או שתיים. ההתניידות נעשית באמצעות רכבי גולף, והמטרה היא לעבור מתחנה לתחנה באמצעות מפה, לפצח רמזים ובסיומם לצבור מספר מדויק של משקולות, שיבטיחו מאזן אקולוגי מושלם. כלומר, ליטרלי, מאזן – יש שם משקל.

מאזן אקולוגי במלוא מובן המילה. צילום: לימור רוב
כך זה נראה בלייב. צילום: לימור רוב

אז קיבלנו את רכבי הגולף ויצאנו לדרך.

יוצאים לדרך! צילום: לימור רוב

בהתחלה עוד ניסיתי. בכל זאת, הרוח התחרותית נכנסה לפעולה, ניסיתי לקרוא את המפה ולחפש רמזים. הרגשתי מחויבת לשאר הקבוצה של אנשים שאני לא מכירה, למצוא את כל המשקולות ולהגיע למאזן אקולוגי. בכל זאת – אני גרה בסביבה כבר 29 שנה. אחרי 2-3 סיבובים סביב הזנב של עצמי (כלומר, סביב המתחם בו תיערך ההופעה של ג'ניפר לופז בעוד שלושה ימים) החלטתי שיש טובים ממני במשחק הזה, אני לא רוצה לקלקל למשפחות עם הילדים את הכיף, ופשוט נהניתי מרכב הגולף. הקפתי את הפארק כמה פעמים וצילמתי שם. יצאו לי פריימים לא רעים.

מעגל אבנים נוסח Outlander בגן הסלעים. צילום: לימור רוב
כן, זה בארץ! צילום: לימור רוב
נוף ילדותי מזווית קצת אחרת. צילום: לימור רוב

אחרי הכל, זו המהות של מאזן אקולוגי. לראות בלייב את הטבע ולהעריך אותו.

בשורה התחתונה, אין לי ספק שמשפחות עם ילדים בגילאי יסודי ייהנו כמוני, מהאתגר, האדרנלין וכמובן הנוף. אני פשוט הורדתי הילוך ונהניתי מחוויה יוצאת דופן בנוף ילדותי. איך אמר נתן אלתרמן? גם למראה נושן יש רגע של הולדת.

שבע טחנות, ראש ציפור, יער בראשית והשאר. צילום: לימור רוב
פסטורליה בחסות נחל הירקון. צילום: לימור רוב

השאר תגובה